TocaMates: el joc de Quarto

El joc: Quarto

El joc: Quarto

Avui us proposem un joc que ens ha fet arribar la Queralt a través d’un bloc dedicat a les matemàtiques amb una visió lúdica i que s’anomena TocaMates.

Anteriorment ja us hem proposat alguna altra iniciativa o projecte d’aquest bloc. Avui us proposem un joc de tauler que podeu fer amb qualsevol material i que s’anomena Quarto.

Seguidament us fem extensiva l’explicació del joc que hem trobat a la Viquipèdia de jocs:

Quarto o Quarto! es un juego de mesa, dentro de la categoría de los juegos abstractos de estrategia por turnos, creado por el matemático suizo Blaise Muller, premiado en 1985 en el «Concurso internacional» de creadores de juegos de mesa con el nombre de 4×41 y editado desde 1991 por Gigamic.

El objetivo del juego es lograr alinear 4 piezas, pero uno no juega las piezas que elige: ¡es el adversario quien decide la pieza por usted!

Las dieciséis piezas del juego, todas diferentes, tienen cada una 4 características distintas: alta o baja, redonda o cuadrada, clara u obscura, plana o tallada. Cada jugador, a su vez, escoge una pieza y la da a su adversario, que debe colocarla en una casilla vacía. El ganador es aquel que, con una pieza recibida, crea una alineación de 4 piezas con al al menos una característica común y anuncia: «QUARTO !”

Si voleu entrar al bloc de TocaMates, ho podeu fer clicant el següent enllaç:

Quarto a TocaMates

Fins i tot teniu la opció de jugar al joc al ordinador!!!!

Bona jugada!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *